Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,Η ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΚΙ'ΕΓΩ!

Στη δισκογραφία,μπήκα το 1967.Δεν το επεδίωξα,ήρθε μόνο του και αβίαστα!Μόλις είχα φέρει στον κόσμο την κόρη μου και έχοντας ήδη το γιο μου,μόλις τριών χρόνων,περνούσα τις κλειστές μου.Οι φί
λοι μαζεύονταν στο σπίτι μια που εγώ τις εξόδους τις είχα ξεχάσει ,και πολλά βράδια,τα περνούσαμε έτσι,παρεούλα,με κουβεντούλα,μουσική,τσιμπολόγημα,και χαζολόγημα στην τηλεόραση -που τότε ήταν ακόμα καινούργιο φρούτο-μέχρι να μας πει την καληνύχτα της η Ελένη Κυπραίου.
Ένα απ'αυτά τα βράδια,έβγαλα από το συρτάρι όπου τους στίβαζα για χρόνια,καμια δεκαριά στίχους
και τους διάβασα στην παρέα-έτσι για να πλουτίσω το περιεχόμενο της βραδιάς-για πλάκα!
Έπεσε ενθουσιασμός στην ομήγυρη!Τους διάβασα κι'άλλους...κι'άλλους.Την επομένη,φίλος,είπε σε φίλο του,πως έχει μια φίλη που γράφει στίχους.Δύο μέρες μετά,πήρα ένα τηλεφώνημα,από τον αείμνηστο Γιώργο Μαριωλά,ένα σπουδαίο λαικό συνθέτη και υπέροχο άνθρωπο.
Έμαθα πως γράφετε στίχους,μου είπε.Θέλω να τους δω.!
΄Ετσι έγινε!
Ο Γιώργος Μαριωλάς,διάλεξε 4 στίχους,τους μελοποίησε και τους ηχογράφησε στη PHILIPS,με τη Θάλεια,τη Θεσσαλονικιά τραγουδίστρια που έλαμψε για λίγα μόνο χρόνια,δυστυχώς.Αποσύρθηκε πολύ νωρίς.Τέσσερα λαικά-λαικώτατα τραγούδια που με την υπέροχη φωνή της Θάλειας,άρεσαν κι'έγιναν επιτυχίες!Από'κει και μετά,λες κι'είχε πέσει σύρμα!Το τηλέφωνο δεν σταματούσε να χτυπά,το συρτάρι με τους στίχους κόντευε ν'αδειάσει και τότε αποφάσισα πως αυτή η ιστορία μ'άρεσε
κι'ότι καιρός ήταν ν'αρχίσω να γράφω και καινούργια,φρέσκα πράγματα.΄Αρχισαν να πέφτουν βροχή κι'οι "παραγγελίες"! Στίχους για τη Μαρινέλλα,τον Κώστα Χατζή,τη Χριστιάνα,τη Τζένη Βάνου,τον Πασχάλη,τη Βίκυ!Να θυμηθώ κι'άλλους;Τη Μπέσυ Αργυράκη,τη Χριστίνα,την Ελπίδα,τον Λάκη Τζορντανέλλι,τον Τέρρυ Χρυσό,τον Περικλή Περάκη,τους Τσαρμς,το Γιάννη Βογιατζή,το Σταμάτη Κόκκοτα,τους μικρούς τότε Μάνο,Δέσποινα και Σάκη για τους οποίους έγραψα δυο lps με υπέροχα παιδικά τραγούδια.Ακόμα,το Γιώργο Μαρίνο,την Κατιάνα Μπαλανίκα,το Γιάννη Γαρδέλλη τον Κώστα Μπίγαλη, το Νίκο Βεντουράτο,τη  Μαριέττα,την Κλειώ Δενάρδου,την Ειρήνη Ράικου,την Ιζαμπέλ,το Τζίμη Μακούλη! Είμαι σίγουρη ότι κάποιους ξεχνάω αλλά για να τους θυμηθώ όλους πρέπει ν'ανατρέξω στο αρχείο μου!Δύσκολο!
Τους ευχαριστώ και τους ευγνωμονώ!Έδωσαν στους στίχους μου φωνή.Τους ταξίδεψαν ως εσάς και
τους ταξιδεύουν ακόμα.
Είχα την ευτυχία να συνεργαστώ με σπουδαίους συνθέτες που ταίριαξαν τις μελωδίες τους με τα λόγια μου.Το Γιώργο Χατζηνάσιο,το Λέανδρο,το Νάκη Πετρίδη,το Γιώργο Νιάρχο,το Βαγγέλη Πιτσιλαδή.
το Χρήστο Κωνσταντινίδη,το Νίκο Βεντουράτο.το Βαγγέλη Σπανακάκη,το Γιάννη Κούσουλα,το Γιώργο Λαιμό,το Σταύρο Ζώρα που τραγούδησε ο ίδιος πολλά από τα τραγούδια που γράψαμε μαζί,τον Τόνυ Πινέλλι που επίσης ερμήνευσε τραγούδια μας,το Μιχάλη Λαμπρόπουλο,τον Ζακ Ιακωβίδη,τον Κώστα Νικολόπουλο,Στέλιο Σωτηρίου-σταματάω εδώ.
Τους ευχαριστώ όλους.Πίστεψαν σε μένα και τίμησαν τη δουλειά μου.
Στο σύνολο της δουλειάς μου,καταγράφονται 622 τίτλοι τραγουδιών σε πρώτη εκτέλεση.
Στο site info-Stixoi  έχουν αναρτηθεί από χρήστες  οι στίχοι 68 τραγουδιών.
Στο UTUBE υπάρχουν πολλά βιντεοκλιπς ,επίσης αναρτημένα από χρήστες!
Τα περισσότερα τραγούδια εντάσσονται ακόμα και σήμερα στα προγράμματα κέντρων,συναυλιών,
εκπομπών,ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών.
Υπήρξαν διακρίσεις που μου έδωσαν μεγάλη χαρά κατά καιρούς.

-Μια 5η θέση στη ΓΙΟΥΡΟΒΙΖΙΟΝ '77 με το ΜΑΘΗΜΑ ΣΟΛΦΕΖ -σε μουσική Γιώργου Χατζηνάσιου.
-3η θέση στο ΦΕΣΤΒΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΤΗΣ ΜΑΓΙΟΡΚΑ (Κλειώ Δενάρδου),με το τραγουδι ΦΥΓΕ,
σε μουσική Γιώργου Νιάρχου.
-4η θέση στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ του Ριο,και έπαινος από το Υπ.Πολιτισμού της Βραζιλίας,
με την Κλειώ Δενάρδου και το τραγούδι Η ΠΑΛΙΑ ΚΑΜΠΑΝΑ,σε μουσική Ζάκ Ιακωβίδη.
-3ο βραβείο στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Λάκης Τζορντανέλλι),με το τραγούδι ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ,σε μουσική Κ.Νικολόπουλου.
-1ο ΒΡΑΒΕΙΟ στο  ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1987 με το τραγούδι ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΠΑΙΔΙ (Γιάννης Γαρδέλλης),σε μουσική Χρήστου Κωνσταντινίδη.

Αυτή η όμορφη,περιπλάνηση στο χώρο της δισκογραφίας,κράτησε μέχρι το 1998.Τότε γράψαμε με τον
αγαπημένο μου φίλο Μάκη Δελαπόρτα ένα τελευταίο δίσκο -επανέκδοση των παιδικών τραγουδιών
με συμμετοχή της Ρένας Βλαχοπούλου ,και τη Ρένα Παγκράτη στα φωνητικά.Τα δικαιώματά μας από το δίσκο αυτό,τα παραχωρήσαμε όλοι,στο ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΡΡΩΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ.
Αμέσως μετά "κατέβασα ρολά"!Το τοπίο είχε αλλάξει.Το τραγούδι το ίδιο είχε αλλάξει,οι συνεργασίες είχαν αλλάξει,όλα είχαν αλλάξει.Όσες φορές χτύπησε το τηλέφωνο,ήταν για συνεργασίες που δεν με αφορούσαν.΄Ετσι κι'αλλιώς ποτέ δεν μ'ενδιέφερε να γράψω ό,τι νάναι.Το έκαναν πολλοί και το κάνουν ακόμα.Δεν τους κατηγορώ.Τώρα "γράφω στίχο" σημαίνει παίρνω ζεστό χρήμα.Εμείς τότε,εκτός από τα συγγραφικά μας δικαιώματα δεν απαιτούσαμε δραχμή παραπάνω.Κι' αυτό γιατί οι περισσότεροι γράφαμε από μεράκι,με μόνο κίνητρο,να καταφέρουμε ν'αγγίξουμε τον κόσμο που θ'άκουγε τα τραγούδια μας.Η προβολή της δουλειάς μας,ήταν για μας τους παλιούς στιχουργούς,άγνωστη λέξη.
Μας έφτανε που πάνω στην ετικέττα γραφόταν το όνομά μας.Κάναμε αγώνα,τα δύο χρόνια που ήμουν Πρόεδρος του Σωματείου Στιχουργών ,διεκδικώντας το δικαίωμα ν'αναφέρεται το όνομά μας μαζί με κείνα του ερμηνευτή και του συνθέτη.Μέχρι σήμερα δεν τόχουμε καταφέρει στο απόλυτο!
Σήμερα,με την ιδιωτική τηλεόραση να έχει πάρει την υπόθεση "προβολή" στα χέρια της,βλέπω ανθρώπους που έχουν γράψει δυο τραγούδια του συρμού να περιφέρονται από εκπομπή σε εκπομπή
διαλαλώντας την πραμάτεια και την επιτυχία τους.Κι'υπάρχουν συνάδελφοι στιχουργοί που έχουν
γράψει αριστουργήματα εκεινα τα χρόνια που είναι ακόμα στα χείλη όλων και που ο τηλεοπτικός φακός δεν καταδέχεται να τους ρίξει ούτε μια ματιά.Είναι κρίμα!
Σεργιανώντας μια μέρα στις 32 σελίδες του ΙΝΤΕΡΝΕΤ που καταγράφουν τη δουλειά μου,διάβασα το
σχόλιο ενός δημοσιογράφου με αναφορά στο ΜΑΘΗΜΑ ΣΟΛΦΕΖ και τους συντελεστές.
Έγραφε λοιπόν ότι η Σέβη Τηλιακού ,στιχουργός του τραγουδιού,έχει γράψει πολλές μεγάλες επιτυχίες με μεγάλα ονόματα του χώρου του τραγουδιού αλλά η ίδια ποτέ δε γνώρισε τη μεγάλη επιτυχία-εννοώντας προφανώς με τη λέξη επιτυχία,τη διασημότητα!Ε,και; Εγώ ποτέ δεν τόπαιξα πρώτη
μούρη.Ποτέ δεν πήρα τηλέφωνο δημοσιογράφο,τηλεοπτικό παραγωγό,ή όποιον άλλο για να επιδιώξω
την προβολή μου.Όσοι με βρήκαν,με βρήκαν από μόνοι τους και τους ευχαριστώ που κάνανε τον κόπο να με ψάξουνε.Και όσες φορές συναντώ ανθρώπους,ακόμα και νεους που μ'αναγνωρίζουν ,και συγκι-νούνται κι'ακούω εκείνο το "με τα τραγούδια σας μεγάλωσα" παθαίνω την πλάκα μου.Γιατί,αλήθεια σας λέω,ποτέ δεν πίστεψα ότι κάνω κάτι σπουδαίο,κάτι εξαιρετικό που πρέπει να το σηκώνω σημαία μου ,σαν να πηγαίνω σε παρέλαση.
Θα μου πείτε,δεν απέκτησα "φήμη".Δεν πειράζει!!Εμένα μ'ενδιαφέρει η υστεροφημία πιο πολύ απ΄τη φήμη!Θυμηθείτε αυτό που σας λέω..όταν φύγω απ'αυτή τη ζωή-όποτε φύγω τέλος πάντων- θα μου ότι κάνουν και το "αφιέρωμα" που δεν μου έκαναν ποτέ, και τότε θα θυμηθούν -ότι ήμουν "σπουδαία",
"μεγάλη" κι' όλα εκείνα τα ηλίθια που εύκολα "χαρίζουν" όλοι σε όλους--μετά θάνατον!!!!!
Για ένα πράγμα λυπάμαι!Που όταν και αν συμβεί αυτό,ΕΓΩ δεν θα μπορώ να γελάσω!!!!!!!!!!!

Σας φιλώ σταυρωτά με αγάπη!!

5 σχόλια:

  1. Καλώς σε βρίσκω και εδώ Σέβη!!! Έκανες ένα πανέμορφο ταξείδι στο τραγούδι και έχεις την ικανοποίηση ότι δεν κολύμπησες σε 'θολά νερά'. Μακάρι κάποια στιγμή τα νερά να γίνουν πάλι γάργαρα και να συνεχίσεις με τις συνθήκες που επιθυμείς και που αν μη τι άλλο, δε θα σε προσβάλλουν σαν δημιουργό...... Εύχομαι να έχεις έμπνευση, αντοχές και δημιουργικότητα και για πολλά-πολλά χρόνια να βρίσκουμε κάθε τόσο και κάτι φρέσκο από σένα είτε σε δισκοπωλεία, είτε σε βιβλιοπωλεία!!! Φιλιά -Νίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλά από καρδιάς ευχαριστώ,στους φίλους που τιμούν το "σπίτι" μου με την παρουσία και το ενδιαφέρον τους!Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο δίκιο έχετε!!!
    Εγώ πάντως όπως σας έχω ξαναπεί σας έχω συνδέσει με τα τρυφερά μου χρόνια...άλλωστε η τρυφερότητα σας χαρακτηρίζει και αυτό φαίνεται μέσα από τους στίχους σας...
    Και πάλι θα σας πω...Είστε υπέροχος άνθρωπος με ψυχή βαθιά και... σας αγαπώ πολύ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγκλονισμένη από τη πένα σας, από την αμεσότητα του λόγου σας και κυρίως από το μεγαλείο της ψυχής σας που ξεχωρίζει εύκολα είτε κάποιος σας γνωρίζει από κοντά είτε απλά σας "διαβάζει".
    Είμαι πραγματικά ευτυχισμένη που σας ανακάλυψα Σέβη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΦΕΥΓΟΥΝ!!ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΝΟΥΝ!!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ. ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ,ΠΟΥ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΤΕ,ΠΟΥ Μ' ΑΥΤΗ ΣΑΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΠΟ ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΓΕΝΙΑ. ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ Τ' ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΝ ΣΦΙΧΤΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ,ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΝΙΟΤΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΝΙΑΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή